Zarząd Powiatu w Jaśle ogłasza konsultacje z organizacjami pozarządowymi projektu Uchwały Rady Powiatu w Jaśle w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych, działających na terenie Powiatu Jasielskiego, w 2020 roku

treść ogłoszenia

Od 9 stycznia można zgłaszać firmy i fundacje korporacyjne do Konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Konkurs nagradza i promuje najbardziej odpowiedzialne duże i małe firmy, które angażują się w działania na rzecz zmiany świata - zarówno na szczeblu lokalnym, jak i globalnym. Tegoroczna, dwudziesta trzecia edycja w centrum stawia działania na rzecz współpracy, budowania partnerstw wprowadzających w życie Cele Zrównoważonego Rozwoju. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zaprasza do składania wniosków do 12 lutego 2020 r. Laureatów poznamy w czerwcu podczas uroczystej Gali Finałowej.

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 1997 roku wspiera wyróżniające się odpowiedzialnością i zaangażowaniem firmy, dla których priorytetem jest działalność społeczna na równi z dbaniem o klientów i otoczenie.

Tegoroczne hasło Konkursu brzmi: „Czas współpracy, czas działania”. Odwołuje się ono, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, do Agendy Na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 25 września 2015 - planu na rzecz świadomego i zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie. Siedemnasty Cel Zrównoważonego Rozwoju, łączący wszystkie pozostałe, nawołuje do budowania partnerstw między rządami, sektorem prywatnym i społeczeństwem obywatelskim, w oparciu o wspólne zasady i wartości, wspólną wizję i wspólne cele, które stawiają człowieka i naszą planetę w centrum działań.

W tym roku minie już pięć lat od uchwalenia Rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. Alarmujące informacje np. na temat zagrożeń wynikających z kryzysu klimatycznego, pokazują, że czas działać. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Od 9 stycznia do 12 lutego  można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu „Dobroczyńca Roku 2020”. Firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Wnioski można składać w kategoriach:

  • Edukacja,
  • Ekologia,
  • Rozwój Lokalny,
  • Zdrowie,
  • Pomoc Społeczna,
  • Sport,
  • Fundacja Korporacyjna.

Laureatów wybierze Kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

Dlaczego warto się zgłosić do Konkursu?

Marka „Dobroczyńca Roku” wyróżnia firmy, które wymagają od siebie więcej, są realnie zaangażowane w projekty społeczne - takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę. Konkurs pokazuje, jak różnorodne formy może przybierać społeczne zaangażowanie biznesu: od prowadzenia wolontariatu pracowniczego, poprzez działania na rzecz środowiska naturalnego, po wsparcie lokalnych inicjatyw.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY.

Konkurs wspierają: Forum Darczyńców, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Pracodawcy RP, Global Compact Network Poland, a także CR Navigator, marketingprzykawie.pl, NGO.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, poradnikprzedsiebiorcy.pl, egospodarka.pl, Nowy Marketing, HR na obcasach oraz HR Polska.

DRbaner mediaIT 1200x628

Trwa nabór w Ogólnopolskim Konkursie Grantowym ogłoszonym w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności „Równać Szanse 2020” realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży.

W Ogólnopolskim Konkursie Grantowym o dotacje do 40 000 zł na działania trwające 15 miesięcy realizowane pomiędzy 1 lipca 2020 r. a 30 listopada 2021 r.  mogą ubiegać się:

  • organizacje pozarządowe (stowarzyszenia zarejestrowane w KRS lub w ewidencji prowadzonej przez Starostów i fundacje) z terenów wiejskich i małych miast (do 20 000 mieszkańców),
  • domy kultury i biblioteki, które otrzymały od 2000 roku co najmniej jedną dotację w Regionalnym Konkursie Grantowym Programu Równać Szanse.

Do kogo skierowany jest projekt?

Projekt jest skierowany do młodzieży w wieku 13-19 lat (uczniów klas siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz  uczniów szkół średnich), z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców.

Jesteśmy przekonani, że jednostki samorządu lokalnego posiadają najbardziej aktualne informacje na temat organizacji pozarządowych funkcjonujących w skali lokalnej, dlatego to właśnie do Państwa zwracamy się do z prośbą o pomoc w dotarciu z informacją o konkursie do wszystkich, którzy mogą być zainteresowani udziałem.

Dzięki realizacji projektu Młodzi poznają lokalne środowisko, mają okazję współpracować z instytucjami samorządowymi, biznesem oraz organizacjami pozarządowymi. Projekt w wymiarze lokalnym pozwala młodzieży osiągnąć swój ważny i widoczny dla innych sukces,  z drugiej strony – współpraca różnych partnerów cementuje lokalną społeczność. Projekty Programu Równać Szanse wyzwalają wśród młodzieży poczucie dumy i pozwalają silniej przywiązać się do miejsca, z którego pochodzą. Z tego powodu zależy nam, aby informacja o konkursie dotarła do jak największej liczby organizacji działających na Państwa terenie.

Będziemy zobowiązani, jeśli umieścicie Państwo informację o konkursie w miejscu, w którym będzie widoczna dla odwiedzających Państwa instytucję przedstawicieli organizacji lub prześlecie informację bezpośrednio do organizacji.

Na stronie rownacszanse.pl znajdują się wszystkie informacje o konkursie i dostęp do generatora wniosków.

OKG 2020 DIAGNOZA 3

Już tylko do niedzieli trwają zapisy do siódmej edycji akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki. Jesienna edycja odbędzie się w weekend 22-24 listopada. Ta coraz bardziej popularna akcja po raz pierwszy będzie promowana także za granicą.

Polska Organizacja Turystyczna zaprasza wszystkich przedsiębiorców działających w branży turystycznej do udziału w siódmej edycji ogólnopolskiej akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ WEEKEND ZA PÓŁ CENY. Celem akcji jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce. Biorący w niej udział przedsiębiorcy dostrzegają jeszcze więcej zalet.

Dzięki udziałowi w akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ WEEKEND ZA PÓŁ CENY obłożenie na naszych atrakcjach stałych wzrosło średnio o ponad 40% w porównaniu z okresem analogicznym. Dzięki akcji kultura staje się bardziej dostępna — powiedziała Beata Krokosz, z Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie.

Akcja POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY to bardzo ciekawa inicjatywa. Pokazuje Polakom, że podróżowanie nie musi być drogie – co doskonale wpisuje się w misję naszej firmy – portalu umożliwiającego rezerwacje hoteli w promocyjnych cenach. Po raz trzeci wzięliśmy udział w akcji i z każdą kolejną jesteśmy coraz bardziej zadowoleni dodał Juliusz Fiedler dyrektor operacyjny portalu Triverna.pl.

Jestem bardzo zadowolona z udziału w akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ WEEKEND ZA PÓŁ CENY. Wszystkie dostępne pokoje wyprzedały się już w pierwszych dniach. Dlatego tez bierzemy udział w edycji jesiennej — mówi Renata Szczygieł z Agroturystyki NAD STAWEM Zamość.

Z wielką przyjemnością po raz kolejny włączyliśmy się w akcję POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ WEEKEND ZA PÓŁ CENY. Wspólne działania wielu podmiotów m.in. hoteli, restauracji, przewoźników ale także muzeów czy innych atrakcji turystycznych stawia tę inicjatywę pośród szczególnie wyczekiwanych w kalendarzu turysty. Muzeum Zamkowe w tych dniach odwiedzają liczne grupy turystów, które z uznaniem wypowiadają się o akcji — wyjaśnił Mariusz Stankiewicz z Działu Promocji i Rozwoju Muzeum Zamkowego w Malborku.

Rejestracja partnerów trwa do 13 października. Sprzedaż ofert ruszy 30 października, a finał akcji zaplanowano na weekend od 22 do 24 listopada.

Akcja w tym roku będzie promowana także w dziewięciu krajach ościennych. Tym samym przedsiębiorcy, którzy zgłoszą się do akcji mogą spodziewać się turystów także z Niemiec, Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Rosji, Norwegii i Szwecji.

Polska Organizacja Turystyczna oferuje wsparcie marketingowe dla partnerów akcji w mass mediach i środkach transportu (kampania reklamowa w Internecie, w pociągach Pendolino czy autobusach Polonus). W poprzedniej – wiosennej edycji akcji wzięło udział 894 partnerów, którzy zaoferowali swoje usługi w obniżonych cenach blisko 200 tysiącom turystów.

Głównym beneficjentem akcji jest branża turystyczna i okołoturystyczna. Wspólnie działając przedsiębiorcy mają większe szansę na pozyskanie nowych klientów i zapełnienie swoich obiektów poza sezonem. Dla partnerów naszej akcji, to także doskonała okazja do darmowej reklamy. Tym bardziej, że najbliższa edycja akcji po raz pierwszy będzie promowana także na dziewięciu rynkach zagranicznych — mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Polska Organizacja Turystyczna ułatwiła proces rejestracji dla partnerów siódmej edycji. Stworzono panel administracyjny, do którego, dzięki funkcji rejestracji i logowania, zarejestrowane podmioty będą miały stały dostęp – również na poczet przyszłych edycji akcji. Zgłoszenia można wysyłać za pomocą formularza znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. Dołączenie do akcji zajmuje jedynie kilka minut. Tam też znajdują się szczegółowe informacje na temat akcji, regulamin oraz instrukcja zgłaszania ofert.

Podkategorie