Informacje dla mieszkańców

 


Obsługa interesantów oraz przyjmowanie dokumentów składanych do Starostwa Powiatowego w Jaśle w związku ze stanem epidemii


Informujemy, że w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, wszelkie dokumenty i wnioski przyjmuje się:

- elektronicznie, o ile przepisy szczególne dopuszczają taką formę za pośrednictwem poczty email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- poprzez platformę https://epuap.gov.plhttps://obywatel.gov.pl/

- dokumenty w formie papierowej przesyłane za pomocą operatora pocztowego.


Wszystkie informacje można uzyskać telefonicznie dzwoniąc pod nr tel:

 

Sekretariat Starosty134486400
Kancelaria Ogólna 134483410
Wydział Komunikacji i Transportu134486457
Wydział Architektury i Budownictwa  134486435
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości134486471
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa134486452
Powiatowy Rzecznik Konsumentów134486443

 



Informujemy, że wnioski w formie papierowej można składać także w Starostwie Powiatowym w Jaśle w godzinach od 7:30-15:00 do przygotowanych w tym celu pojemników znajdujących się na parterze budynku przy głównym wejściu do Starostwa, po ich wcześniejszym spakowaniu w koperty.

Złożone wnioski będą rozpatrywane po upływie 2 dni od wrzucenia do pojemników.

Strony postępowań administracyjnych i ich pełnomocnicy mają zapewniony czynny udział w każdym stadium postępowania, w tym możliwości wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów oraz ich uwierzytelnienia. Powyższe dotyczy również akt spraw zakończonych.

Udostępnianie akt sprawy będzie się odbywać w obecności pracownika urzędu, w lokalu Starostwa Powiatowego w Jaśle przy ul. Rynek 18 (oznaczone wejście od strony Banku Spółdzielczego przy rampie wjazdowej - wejście W2) po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu (numery podane wyżej).

W tym samym czasie w pomieszczeniu, gdzie będą udostępniane akta, będzie mógł przebywać tyko jeden interesant i jeden urzędnik.

Równocześnie informujemy, że istnieje także możliwość bezpośredniego kontaktu i obsługi petentów nie będących stronami postępowania administracyjnego w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego.

Obsługa odbywać się będzie wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty w lokalu Starostwa Powiatowego w Jaśle przy ul. Rynek 18 (oznaczone wejście od strony Banku Spółdzielczego przy rampie wjazdowej - wejście W2).

Z uwagi na bezpieczeństwo, wstęp do budynku będzie możliwy przy zastosowaniu środków bezpieczeństwa poprzez użycie maski ochronnej (ewentualnie w inny sposób zasłaniając usta i nos) oraz po zdezynfekowaniu rąk przy wejściu do budynku Starostwa.

INFORMACJA
dotycząca zmiany w obsłudze klientów Wydziału Komunikacji i Transportu

Sprawy związane z rejestracją pojazdów oraz sprawy dotyczące wydawania uprawnień do kierowania pojazdami załatwiane są w pokoju nr 1 Starostwa Powiatowego w Jaśle (wejście główne do budynku Starostwa – wejście W1).

Stanowisko nr 1 – rejestracja pojazdów, wymiana dowodów rejestracyjnych (z powodu braku miejsca na wpis kolejnego badania technicznego lub zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym), wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego – na stanowisku tym odbywa się weryfikacja dokumentów (w godz. 7:30-12:00) oraz wydawanie dokumentów (w godz. 12:00-15:00).

Stanowisko nr 2, 3, 4 – obsługa tzw. szybkich spraw tj. dokonywanie stałej rejestracji pojazdów, wydawanie dowodów rejestracyjnych, wydawanie wtórników dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu, nalepek kontrolnych i tablic rejestracyjnych, dokonywanie odpowiednich adnotacji w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, wyrejestrowywanie pojazdów na wniosek w przypadkach określonych w ustawie - Prawo o ruchu drogowym, dokonywanie czasowego wycofania pojazdu z ruchu i przywracanie pojazdu do ruchu, zwracanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i pozwoleń czasowych po ustaniu przyczyny ich zatrzymania, przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o zbyciu pojazdu i nabyciu pojazdu, wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane w utraconym dokumencie (dowodzie rejestracyjnym, karcie pojazdu) – w godz. 7:30 - 15:00.

Stanowisko nr 5 – sprawy dotyczące wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (przyjmowanie wniosków, wydawanie profilu kandydata na kierowcę, wydawanie praw jazdy) – w godz. 7:30 - 15:00.

Zapoznawanie się z aktami prowadzonych postępowań dotyczących cofania/zatrzymywania uprawnień do kierowania pojazdami odbywa się w pokoju nr 2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (nr tel. 13 4486455).

Sprawy związane z wykonywaną działalnością gospodarczą w zakresie: krajowego transportu drogowego (licencje, zezwolenia, zaświadczenia), prowadzenia stacji kontroli pojazdów/ośrodka szkolenia kierowców, sprawy dotyczące instruktorów/wykładowców nauki jazdy i diagnostów oraz sprawy dotyczące przewozów pojazdami nienormatywnymi (zezwolenia kat. II i III) załatwiane są w pokoju nr 2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (nr tel. 13 4486459).

Sprawy związane z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny, zatwierdzaniem projektów organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych, usuwaniem pojazdów z drogi, nadawaniem cechy identyfikacyjnej pojazdom w przypadkach określonych w ustawie Prawo o ruchu drogowym oraz wydawaniem decyzji na wykonanie zastępczej tabliczki znamionowej w pojeździe załatwiane są w pokoju nr 2 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (nr tel. 13 4486456).

Z uwagi na bezpieczeństwo, wstęp do budynku będzie możliwy przy zastosowaniu środków bezpieczeństwa poprzez obowiązkowe użycie maski ochronnej lub przyłbicy (ewentualnie w inny sposób zasłaniając usta i nos) oraz po zdezynfekowaniu rąk przy wejściu do budynku Starostwa.

Kasa w Starostwie Powiatowym w Jaśle jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 14:45 na parterze w punkcie obsługi klienta.

W miarę możliwości prosimy o dokonywanie wpłat na podane konta bankowe:


Opłata komunikacyjna: 10 8636 0005 2001 0004 5740 0007

Opłata geodezyjna: 15 8636 0005 2006 0004 5740 0055

Opłata za użytkowanie wieczyste gruntów Skarbu Państwa: 80 8636 0005 2001 0004 5740 0008


Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Miasta:  33 8627 1011 2001 0048 6891 0003 




Czytaj więcej o: Załatw sprawę