- W Wydziale Organizacji i Kadr tworzy się :
- Referat Organizacji i Kadr,
- Referat Administracyjno - Gospodarczy,
- Biuro Rady Powiatu,
- Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego,
- Stanowisko Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością,
- Do podstawowych zadań Referatu Organizacji i Kadr należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Starostwa, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu z wyłączeniem dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
- przechowywanie i zabezpieczanie akt osobowych pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
- prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych, związanych z zatrudnianiem pracowników Starostwa,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Starostwa,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania staży i prac interwencyjnych w Starostwie,
- organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych odbywanych przez uczniów, studentów i aplikantów,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
- nadzorowanie przestrzegania czasu pracy,
- przyjmowanie klientów w sprawach skarg i wniosków na organizację Starostwa,
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych, zbiorczej ewidencji materiałów z tych kontroli oraz wniosków i zaleceń pokontrolnych,
- organizowanie posiedzeń Zarządu oraz zapewnienie obsługi techniczno-biurowej Zarządu,
- prowadzenie ewidencji uchwał Zarządu,
- przekazywanie uchwał, decyzji i ustaleń Zarządu do realizacji,
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej z zakresu działania Zarządu,
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
- prowadzenie spraw związanych z publikacją w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywaniem do właściwych organów oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej, w zakresie działania Wydziału,
- prowadzenie rejestrów:
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad Powiatowym Urzędem Pracy w Jaśle, z wyłączeniem prowadzonych przez jednostkę inwestycji i remontów,
- przygotowywanie zarządzeń wewnętrznych Starosty, dotyczących organizacji Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu wraz z jednostkami podległymi,
- prowadzenie Sekretariatu Starostwa,
- organizowanie i obsługa przyjęć klientów (stron) przez Starostę i Wicestarostę w sprawach skarg i wniosków,
- organizowanie i obsługa narad Starosty z kierownikami komórek organizacyjnych,
- prowadzenie kancelarii ogólnej, zapewniającej obsługę kancelaryjną Starostwa w tym:
- prowadzenie Punktu Obsługi Klienta, w tym:
- prowadzenie spraw związanych z informatyzacją działalności Starostwa w oparciu o ustawę o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych w tym opracowanie i aktualizowanie dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, w oparciu o informacje przekazane przez gestorów zasobów informacyjnych prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o petycjach.
- Do podstawowych zadań Referatu Administracyjno - Gospodarczego należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo- technicznym, zakupem sprzętu i wyposażenia oraz naprawą i konserwacją,
- prowadzenie analitycznej ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środków trwałych,
- prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń zamieszczanych w Starostwie oraz obsługa tablicy ogłoszeń,
- zapewnianie zaopatrzenia budynku Starostwa w wodę i odprowadzanie ścieków,
- zapewnianie zaopatrzenia budynku Starostwa w energię elektryczną i energię cieplną,
- zapewnianie wywozu nieczystości,
- zapewnianie utrzymania porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych, pomieszczeniach wspólnego użytkowania i w bezpośrednim otoczeniu budynku,
- zapewnienie informacji wizualnej dla klientów,
- zapewnienie obsługi centrali telefonicznej,
- zapewnienie obsługi urządzenia kopiującego,
- zapewnianie obsługi transportu osobowego,
- zapewnianie bieżących napraw wynikających z eksploatacji budynku Starostwa,
- zapewnienie całodobowego dozoru budynku Starostwa,
- sprawowanie nadzoru nad eksploatacją budynku Starostwa i prowadzenie ksiąg obiektu według zasad określonych w prawie budowlanym,
- zapewnianie serwisu, konserwacji i utrzymania w stałej sprawności sprzętu przeciwpożarowego, urządzeń kotłowni gazowej, sieci centralnego ogrzewania, sieci elektrycznej, przewodów kominowych i wentylacyjnych oraz sieci wodociągowo - kanalizacyjnej,
- koordynowanie wymaganych przeglądów instalacji budynku Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem wolnych pomieszczeń biurowych i piwnic w budynku Starostwa,
- Do podstawowych zadań Biura Rady Powiatu należy w szczególności:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i Komisji Rady,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji Rady,
- sporządzanie protokołów z sesji Rady,
- prowadzenie rejestrów:
- przekazywanie Zarządowi do realizacji uchwał Rady, wniosków Komisji, interpelacji i wniosków radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
- opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady,
- obsługa kancelaryjno – biurowa Przewodniczącego Rady,
- prowadzenie ewidencji udziału radnych w sesjach i posiedzeniach Komisji,
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej z zakresu działania Rady,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i organizacją wyborów,
- przekazywanie do Biuletynu Informacji Publicznej aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę Powiatu celem ich publikacji w wykazie aktów prawa miejscowego.
- Do podstawowych zadań Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego należy prowadzenie archiwum zakładowego, w tym w szczególności:
- przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa,
- przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
- prowadzenie skontrum dokumentacji,
- porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych, inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
- przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,
- sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
- doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją,
- kontrolowanie wszystkich komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie stosowania przepisów jednolitego rzeczowego wykazu akt dla organów powiatu i starostw powiatowych.
- Do podstawowych zadań Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością funkcjonowania systemu zarządzania jakością,
- podejmowanie wszelkich działań, celem utrzymania systemu zarządzania jakością,
- inicjowanie, opracowywanie i wdrażanie wszelkich rozwiązań mających na celu doskonalenie systemu zarządzania jakością,
- sprawowanie nadzoru i zarządzanie dokumentacją systemową,
- koordynowanie działań związanych z prowadzeniem auditów wewnętrznych,
- sprawowanie nadzoru nad realizacją działań korygujących i zapobiegawczych oraz dokonywanie oceny skuteczności tych działań,
- przedstawianie kierownictwu sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z jego doskonaleniem,
- upowszechnianie w Starostwie świadomości dotyczącej wymagań klientów zewnętrznych.
a) wniosków,
b) aktów wewnętrznych, w tym zarządzeń Starosty,
c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) jednostek organizacyjnych Powiatu,
e) porozumień zawieranych przez Starostę lub Powiat,
a) przyjmowanie poczty wnoszonej do Starostwa bezpośrednio przez klientów oraz dostarczanej za pośrednictwem operatorów pocztowych,
b) rejestrowanie korespondencji wpływającej do Starostwa w rejestrze kancelaryjnym,
c) dostarczanie korespondencji do Sekretariatu Starostwa oraz poszczególnych komórek organizacyjnych,
d) wysyłanie korespondencji i przesyłek,
a) udzielenie informacji klientom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Starostwa,
b) wydawanie druków wniosków i formularzy oraz kart informacyjnych.
a) uchwał Rady,
b) wniosków i opinii Komisji Rady,
c) interpelacji i wniosków radnych.
Sekretarz Powiatu - Adam Wyżkiewicz – tel. 13 44 864 22, pok.203
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Naczelnik Wydziału - Agnieszka Maciejowska- Rzemińska - tel. 134486412, pok. 221
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.