Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne;
- rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Wymagane dokumenty
Wniosek.
Formularz/wnioski do pobrania
Brak.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Jaśle; Referat Ewidencji Gruntów i Budynków:
- jedn. ewid. miasto Jasło, Skołyszyn, Krempna, Dębowiec pok. 4 tel. (13) 448 64 80
lub (13) 448 34 10 wew. 210;
- jedn. ewid. Jasło, Osiek Jasielski, Brzyska pok. 3 tel. (13) 448 64 78 lub (13) 448 34 10 wew. 207;
- jedn. ewid. Tarnowiec, Nowy Żmigród, Kołaczyce pok. 5 tel. (13) 448 64 82 lub (13) 448 34 10 wew. 212.
Miejsce składania dokumentów
- osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle;
- pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18 38-200 Jasło;
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Jaśle ePUAP.
Termin załatwienia sprawy
Do jednego miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
W związku ze złożeniem przez Państwa wniosku z zakresu obsługi ewidencji gruntów i budynków
w tym:
- aktualizacji baz danych ewidencji gruntów i budynków w zakresie podmiotowym,
- aktualizacji baz danych ewidencji gruntów i budynków w zakresie przedmiotowym,
- sporządzenia wykazów zmian danych ewidencyjnych do dokumentów własności,
- udzielenia informacji o danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków
konieczne jest przetwarzanie Państwa danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.
W celu uzyskania informacji dotyczących sposobu przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: Starostwo Powiatowe w Jaśle, ul. Rynek 18,
38-200 Jasło, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne ze względu na obowiązek ciążący na Administratorze, który wynika z:
- ustawy z dnia 17 maja 1989r. prawo geodezyjne i kartograficzne;
- rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków;
- ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o księgach wieczystych i hipotece (dodatkowo dla pkt. 3).
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: strony postępowania, Główny Urząd Geodezji
i Kartografii ul. Wspólna 2, 00-926 Warszawa (dodatkowo dla pkt. 1 i 2) oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, z którymi zawarto umowy gwarantujące bezpieczeństwo Państwa danych.
Dane osobowe wraz z aktami postępowania będą przechowywane zgodnie z nadaną kategorią archiwalną BE10 na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Nie planuje się usunięcia danych wprowadzonych do operatu ewidencji gruntów i budynków (w przypadku pkt. 1 i 2).
Posiadają Państwo następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii – na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych – na podstawie art. 16 RODO,
- prawo żądania usunięcia danych osobowych – na podstawie art. 17 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych – na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
Podanie danych osobowych:
- jest wymogiem ustawowym (w przypadku pkt. 1 i 2), co wynika z ustawy Prawo geodezyjne
i kartograficzne;
- jest dobrowolne lecz niezbędne w celu realizacji wniosku.
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Powiatu Jasielskiego: www.powiat.jaslo.pl,
w zakładce: „Starostwo Powiatowe” --> „Ochrona danych osobowych”.
Informacje dodatkowe
Brak.